Aby rozpocząć rejestrację należy kliknij przycisk znajdujacy się tuż pod polami Login
i Hasło.
Zostaniesz przeniesiony do formularza, w którym należy podać login i hasło przy pomocy których będzie możliwe zalogowanie się
do serwisu, oraz adres e-mail niezbędny w procesie rejestracji. Inne ustawienia takie jak osobiste preferencje, avatar, czy własny opis można
będzie ustawić po pierwszym zalogowaniu się.
Po wypełnieniu wszystkich danych, jeśli będą one poprawne zostanie założone twoje konto użytkownika,
zaś na podany adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny. Konto można aktywować w przeciągu 72 godzin od założenia na serwisie.
[top]
Co zrobić jeśli zapomniałem hasła?
Aby zresetować hasło nalezy kliknąć na przycisk opisany w punkcie Rejestracja.
Z lewej strony, u góry formularza rejestracyjnego znajduje się przycisk
Po jego kliknięciu zostaniesz poproszony o podanie adresu e-mail, którego użyłeś w trakcie rejestracji. Jeśli wszystko przebiegnie
bezbłędnie na podany adres e-mail zostanie wysłane nowe hasło.
[top]
Poruszanie się po serwisie
Poruszanie się po serwisie odbywa się za pomocą myszki. W rzadkich przypadkach przydaje się też klawiatura.
Aby wybrać interesującą cię kategorię, podkategorię lub wpis kliknij na nim lewym przyciskiem myszy.
[top]
Co to jest i do czego służy boczny panel?
Boczny panel Jest to fragment strony znajdujący się po jej lewej stronie.
Podzielony jest on na mniejsze panele, zwykli użytkownicy widzą jeden panel, moderatorzy i administratorzy widzą panel dodatkowy tzw. ModBox
W Panelu bocznym wyświetlone są wszystkie najważniejsze informacje dotyczące użytkownika, jego login, awatar, oraz przyciski do przydatnych ustawień
Opis każdego przycisku wyświetla się po przytrzymaniu nad nim kursora myszy przez około 1,5 sek
Aby zmaksymalizować któryś z paneli na stronie kliknij należący do niego przycisk z symbolem . Zminimalizować
panel możesz natomiast przy pomocy przycisku . Panele zminimalizowane są półprzezroczyste, co może na początku
utrudnić znalezienie właściwego przycisku.
Aby odpiąć panel z panelu bocznego kliknij na przycisk z symbolem
Aby przypiąć panel z powrotem do panelu bocznego kliknij na przycisk z symbolem
Aby zmienić rozmiar danego panelu przyciśnij i przytrzymaj klawisz myszki na przycisku z symbolem i przeciągnij
zmieniając rozmiar panelu na odpowiadający. Akcja ta działa tylko dla paneli wypiętych z panelu bocznego, lub dla panelu Chat.
Aby przesunąć wypięty panel w inne miejsce kliknij i przytrzymaj jego tytuł (jest to nazwa panelu, lub nazwa użytkownika) i przesuń w dogodne miejsce.
Pamiętaj, że panelu Chat nie można tak przesunąć.
[top]
Czym są wpisy?
Wszystkim, co można obejrzeć na stronie. Ze względu na to, że zamieszczone tutaj prace to tak samo rysunki, programy, opowiadania, skrypty, gry i animacje
nie ma dla nich jednej, odpowiedniej nazwy. Dlatego na stronie i w tym pliku pomocy nazywane są WPISAMI[top]
Przeglądanie wpisów.
Aby przeglądać wpisy musisz najpierw wybrac kategorię, do której należą. Możesz wybrać z pośród czterech kategorii z górnego menu : Gry, Teksty, Programy, Rysunki
Dokładniejszy opis tego, co znajduje się w każdej kategorii znajdziesz klikając w nią. Aby powrócić do strony głównej należy kliknąć ikonę domu znajdującą się w
lewym górnym rogu głównego menu
Po wybraniu kategorii pod górnym menu zostanie wyświetlona lista podkategorii np :
. Poniżej
zaś zostaną wyświetlone po pięć najpopularniejszych, najnowszych i najlepiej ocenianych wpisów.
Kliknięcie w podkategorię przeniesie cię do właściwego przeglądu wpisów, czyli do widoku podkategorii.
W widoku podkategorii można wyróżnić trzy panele:
- górny : zawierający nazwę kategorii, oraz jej podkategorie
- dolny : zawierający listę wpisów
- opcji : pozwalający posortować wyniki
Aby pokazać dokładny opis danej kategorii należy kliknąć na jej nazwie w panelu górnym. Ponowne kliknięcie zamyka opis
Aby pokazać więcej podkategorii z danej kategorii należy kliknąć na przycisk >> w panelu górnym. Ponowne jego wciśnięcie ukrywa listę podkategorii
Aby przejść o poziom wyżej należy kliknąć na przycisk << w panelu górnym.
[top]
Filtrowanie i sortowanie Wpisów, panel opcji
Pomiędzy panelem górnym, a dolnym znajduje się wąski panel Opcji. W panelu tym można ustawić od lewej:
Według jakiej kategorii mają być sortowane wyświetlane wpisy
Czy porządek ma być rosnący, czy malejący
Maksymalny poziom dojrzałości wyswietlanych wpisów
Przycisk sortowania
Przyciski ustawień wyświetlania
Filtr (pole Szukaj...)
Ustawienia dokladności filtra
Każda zmiana wartości po lewej stronie od przycisku Sortuj powinna być zatwierdzona wciśnięciem przycisku Sortuj.
Aby wśród załadowanych wyników wyświetlić tylko te, które pasują do jakiejś frazy należy tą frazę wpisać w pole Szukaj.... Wyczyszczenie tego pola
przywróci oryginalną listę wpisów bez konieczności ponownego załadowania strony.
Aby załadować więcej wpisów z serwera należy użyć przycisku Wczytaj Więcej znajdującego się na dole, w centrum strony. Po lewej stronie od przycisku
wyświetlona jest liczba aktualnie załadowanych z serwera wpisów. Pamiętaj, że liczba ta nie określa ilości widocznych wpisow, tylko ilośc wpisów pobranych
z sewera.
Na prawo od przycisku Sortuj umieszczone są też dwa przyciski odpowiedzialne za wyświetlanie treści. każdy z nich ma dwa stany: włączony
(widać białą literę X) oraz wyłączony
Pierwszy przycisk służy do ustawienia, czy kliknięte wpisy mają być wyświetlane w trybie Szybkiego Podglądu.
Drugi przycisk służy do ustawienia, czy kliknięte wpisy mają być wyświetlane w nowym oknie.
Włączenie obydwu przycisków włącza tylko Szybki Podgląd [top]
Poziom dojrzałości wpisów
Każdemu wpisowi zostaje przydzielona jedna z czterech kategorii dojrzałości:
A
Treść jest oznaczona jako dostępna dla wszystkich, nie ma tam ostrego języka, ani przemocy.
13
Treść może być nieodpowiednia dla najmłodszych. Może wystąpić ostrzejszy język lub lekka przemoc.
15
Treść może zawierać ostrzejsze formy przemocy, przekleństwa.
18
Mogą występować opisy aktów przeznaczone tylko dla ludzi dorosłych, rysunkowa krew, nagość bądź przemoc, ostry język.
Aby przejśc do widoku wiadomości kliknij przycisk z ikoną w panelu bocznym liczba
na przycisku określa ilość nieodebranych wiadomości jaką posiadasz na swoim koncie.
[top]
Zarządzanie Wiadomościami
Klikając na kolejne zakładki można podejrzeć wiadomości z folderów Odebrane, Wysłane i Kosz
Aby obejrzeć treść konkternej wiadomości wystarczy na niej kliknąć
Po kliknięciu wiadomości wyświetli się okno z jej podglądem, przycisk wyświetlający przydatne opcje ()
takie jak odpowiedź, czy możliwość dodania nadawcy do znajomych
Zamknąc podgląd wiadomości można za pomocą przycisku w prawym górnym rogu
Przenieść wiadomość do kosza można za pomocą przycisku znajdującego się po prawej stronie listy wiadomości
Można przenieść wiele wiadomości do kosza zaznaczając je po jej lewej stronie i klikając na przycisk Usuń znajdujący się na górze
Wykonanie dwóch powyższych czynności w folderze Kosz powoduje ich pernamentne usunięcie
Można przywrócić wiadomości z folderu Kosz klikając przycisk przywróć znajdujący się nad przyciskiem usuwania po prawej stronie
od wiadomości
Aby załadować więcej wiadomości z serwera należy użyć przycisku Pokaż Więcej znajdującego się u góry strony
Filtrowanie wiadomości odbywa się na podobnych zasadach co filtrowanie wpisów. Filtrowanie wpisów zostało opisane
TUTAJ
Nalezy pamiętać, ze neikiedy skrypt niedokąłdnie wychwytuje które wiadomości zostały usunięte, a które przywrócone. W razie problemów należy
użyć przycisku Przeładuj znajdującego się u góry strony.
Aby rozpocząć korzystanie z panelu Chat należy go zmaksymalizować. Zminimalizowany panel znajduje się zawsze w prawym, dolnym rogu strony
W wersji zminimalizowanej panel Chat pokazuje dwa liczniki: szary, czyli ilość wiadomości ogólnych, nieprzeczytanych. Oraz zielony,
czyli ilość prywatnych, nieprzeczytanych wiadomości
Aby wypowiedzieć sie na czacie należy wpisać tekst w polu wypowiedzi znajdującym się w lewym, dolnym rogu panelu Chat i zatwierdzić klawiszem Enter
Należy pamiętać, że mozna wysłac tylko jedną wypowiedź na 10 sekund, zaś wypowiedzi nie mogą być krótsze niż 3 znaki
Wypowiedzi użytkowników są odczytywane z serwera w 8-mio sekundowych odstępach, zaś lista użykowników uaktualniana jest co 20 sek
Klikając w nazwę użytkownika obok jego wypowiedzi można uzyskac dostęp do wielu przydatnych opcji
W liście użytkowników po prawej stronie są wyświetlani tylko użytkownicy dostępni, którzy są naszymi znajomymi
Użytkownicy są wyświetlani w kilu kolorach: nieznajomi na niebiesko, znajomi na zielono, wrogowie na czerwono
[top]
Filtrowanie użytkowników
Nad listą dostępnych użytkowników znajduje się pole tekstowe pozwalające na wyszukanie konkretnego użytkownika, liub użytkowników. Wpisanie dowolnej wartości
do tego pola powoduje wyświetlenie tylko tych użytkowników, których login jest podobny do wpisanej wartości. Wyczyszczenie tego pola spowoduje, że na liście
znów będą wyświetlani wszyscy użytkownicy.
[top]
Prywatne Wiadomości
Do użytkowników czatu można wysyłac prywatne wiadomości widoczne tylko przez nich. Są na to dwa sposoby:
Wpisanie przed wypowiedzią znaku małpy i loginu użytkownika np : @exsoul Cześć spowoduje wysłanie wiadomości o treści Cześć
do twórcy serwisu
Wybranie z listy użytkowników interesującego nas użytkownika, kliknięcie na niego i wybór opcji "prywatna wiadomość" nastepnie wpisanie treści wiadomości
Aby przejśc do widoku znajomych kliknij przycisk z ikoną w panelu bocznym. Liczba
na przycisku określa ilość twoich znajomych, liczba w nawiasie określa liczbę nowych znajomych.
Zarządzanie znajmymi jest dość intuicyjne. Należy pamiętać tylko, że znajomi podzieleni są na trzy grupy: Nowi, Znajomi i Odrzuceni.
W folderze NOWI są wypisani użytkownicy, którzy wysłali do nas zaproszenie, a których jeszcze nie zaakceptowaliśmy/odrzuciliśmy
W folderze ODRZUCENI, użytkownicy, których zaproszenie zostało odrzucone
W folderze ZNAJOMI, użytkownicy, których zaproszenie zostało zaakceptowane
W folderze CZARNA LISTA, użytkownicy, którzy zostali dodani do czarnej listy
Choć sami znajomi są bardziej istotni dla czatu i jako pomoc w organizacji znanych użytkowników tak CZARNA LISTA ma dodatkowe właściwości.
Użytkownicy, nie moga wysyłać wiadomości do osób, u których są na czarnej liście, co pozwala na wygodne filtrowanie wiadomości od tych
niechcianych i nielubianych.
[top]
Edycja i zarządzanie kontem
Czasem przydaje się zmiana hasła, avatara, bądź tekstu, którym chcemyu przywitać użytkowników na swoim profilu. W tym celu przydaje się przycisk
Konto w panelu bocznym. Po jego kliknięciu użytkownik zostaje przeniesiony na
stronę zmiany ustawień konta. Należy pamiętać, że aby jakiekolwiek ustawienia mogły zostać zmienione należy wpisać w pierwszym polu swoje aktualne
hasło. Pozostałe pola są nieobowiązkowe.
Pola Nowe hasło i Powtórz hasło służą do zmiany hasła
Pole Podpis służy do ustawienia podpisu, może to być imię i nazwisko, ksywka, cokolwiek co chcielibyśmy by było wyświetlane zamiast
loginu w niektórych sytuacjach
Pole Avatar służy do zmiany avatara. Po jego kliknięciu użytkownik zostanie poproszony o wgranie nowego awatara. Po zatwierdzeniu
zostanie przeniesiony do skryptu przycinania, gdzie będzie mógł dokladnie wykadrować swój awatar. Niebieski prostokąt w widoku jest polem obcinania
i określa obszar, jaki będzie wykorzystany jako awatar. Można go przesunąć klikając na nim lewym przyciskiem myszy i przeciągając, lub zmienić jego
rozmiar przeciągając jego prawy, dolny róg (zaznaczony kwadratem). W prawym górnym rogu skryptu przycinania widnieje podgląd avatara oraz możliwość
powiększenia i pomniejszenia kadrowanego zdjęcia.
W polu Coś o sobie użytkownik może wpisać krótką informację o sobie